<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Tuesday, October 16, 2012

Recenzie si Concurs - Magie de doi bani (Femei din Cealalta lume #3) de Kelley Armonstrong

Parerea mea:

Pentru că în mod normal trebuie să existe o introducere, voi formula una foarte scurtă. Dacă nu ați aflat încă, Magie de doi bani este primul volum din seria Femei din Cealaltă lume publicat de editura Leda. Editura Tritonic a publicat primele două volume ale seriei sub titlurile Lună plină şi A doua lună plină. Nu ştiu care au fost cauzele, dar se pare că Leda a făcut o afacere bună. Spun asta pentru că mi-a plăcut Magie de doi bani şi cred că o să vă placă şi vouă.

Un pic bosumflată (în lipsa unei inspirații pentru un termen mai bun) pentru că se schimbă personajele cu totul, am avut unele emoții în ceea ce priveşte volumul trei din seria Femei din Cealaltă lume. Emoții care au fost înlăturate de la primele pagini.
Paige nu este nici unică, nici foarte specială, ci o „anormală” în limitele (superioare) ale normalității, fiind o oarecum puternică vrăjitoare... Are idealuri şi dezamăgiri, reuşite şi eşecuri, se zbate ca orice mamă surogat cu ciudățeniile unei adolescente pe cale de a dobândi puteri cu mult mai mari şi mai periculoase, mai ales dacă ar intra pe mâinile celui ce se pretinde a fi... vedeți voi. Este o tipă pe care unii ar considera-o cumva naivă, dar pe care eu am plăcut-o tocmai pentru modul în care reuşeşte să separe binele de rău, să facă față încercărilor deloc uşoare şi în plus să...
În ceea ce-l priveşte pe „el”, Lucas, cred că o să vă placă şi nu are rost să vă stric plăcerea de a-l descoperi.

Legătura cu volumele anterioare este una delicată. „Vocea” Elenei este doar ecoul întâmplărilor din volumul doi, întâmplări care au condus la situația actuală. Fiți însă fără grijă, nu vor exista acele sufocante şi enervante recapitulări pe care le găsim în unele serii.

Kelley Armstrong construieşte o lume nouă, a vrăjitorilor şi vrăjitoarelor (atenție nu e acelaşi lucru sau mai bine zis sunt specii diferite). Ne-o înfățişează în detaliu, oferindu-ne chiar şi o istorie a acesteia, istorie în care îmbină şi elemente cu iz de istorie reală. În plus, o serie de amănunte ne fac să suspinăm şi să visăm după asemenea abilități vrăjitoreşti care ar condimenta cu siguranță chiar şi cea mai (deja) antrenantă existență.

Magie de doi bani este o lectură antrenantă, bine condusă, cu suficiente momente tensionate sau întorsături de situație, cât să te țină legat de carte. Trădări, prejudecăți, responsabilități, lăcomii, răutate, prostie şi violență, percepții, sentimente, poziții şi jocuri pentru putere se regăsesc şi conduc la situații ce par fără ieşire pentru protagonişti.

Mă întreb de ce oare unii au catalogat volumul în categoria „paranormal romance” pentru că legătura romantică nu e deloc principala preocupare. Ea se înfiripă pe nesimțite şi aplică încă un pic de tensiune. M-am gândit dacă nu cumva e „prea pe nesimțite”, dar prefer aşa decât să fi avut parte de clişee sau de ceva material improbabil. Aş putea să menționez nişte puncte minus, unele mici neîndemânări, dar la final nu mi s-au părut chiar atât de deranjate.

Ca să nu o mai lungesc, mie mi-a plăcut Magie de doi bani atât de mult încât deja nu mai am răbdare să văd ce le rezervă viitorul lui Paige, Savannah şi Lucas în următorul volum. Da, am verificat, e cu ei şi se numeşte Industrial Magic.

Castigatoarea este
Andries Andreea
a Rafflecopter giveaway

17 comments:

Alice D said...

Sunteti fenomenali, atata zic!

Unknown said...

ai dreptate alice multumim din nou

Cristinab said...

multumim mult pt concurs! premiul este unul suuuper! :)
mi-a placut recenzia.
succes tuturor!

giorgiana said...

chiar sunteti tare darnici...aveti o multime de concursuri pt. noi...legat de cartea magie, sunt curioasa cum continua seria, avand in vedere ca am citit acumm un an celelalte doua volume..al doilea mi-a placut totusi mai putin

Anonymous said...

Mulţumim pentru concurs!
Poate ar trebuie ca noi, cititorii blogului vostru, să vă cumpăr câte o carte cadou şi să ne semnăm pe ele.. Daca tot ne oferiţi cărţi frumoase la concursuri, ar fi frumos să facem şi noi la fel..

CCAM said...

@giorgiana - daca are vreo importanta, si eu am dat primelor 2 volume cate 3 stele, iar acestuia 4

Alexandra Ioana said...

sunteti fenomenali si ne uimiti de fiecare data!
Multumim pentru concurs si succes tuturor

CCAM said...

@Cristina Elena - este o dulce, multumim, dar chiar daca ar fi posibil ar fi imposibil... :D Ne bucura sa putem facem cate un astfel de concurs.
Dorinta noastra este sa ne placeti blogul pentru continut si sa reveniti, iar concursurile sunt bucuria noastra mai ales avand in vedere marja de varsta a cititorilor...
Daca par prea multe acum, e vina sarbatorilor care ne pasc.

Anonymous said...

Mona, nu cred că este imposibil :D..!
Eu mă bucur şi când fac cadouri cărţi, dar şi când primesc, indiferent ce carte primesc. Sunt ca un copil mic :), mă bucur mai mult, decât dacă mi-aş cumpăra hăinuţe sau altceva..

Unknown said...

bafta tutturor!!!!merci pt concurs;)

ioana alexandra said...

multumim si pentru acest concurs superb!
primele 2 volume mi-au placut mult si sunt nerabdatoare sa vad ce se intampla si in continuare:)

Andreea said...

Multumim pentru concurs.Sper a am noroc.

Unknown said...

Succes tuturor!

Diana said...

multumim pt concurs, chiar acum citesc vol 1, luna plina :)

Unknown said...

Care este castigatorul?

mayabijoux said...

Abia ce am terminat de citit si A Doua Luna Plina, si, cum am spus in recenzia primului volum, consumul de Kelley Armstrong da dependenta!!! Mor de nerabdare sa pun mana si pe acest volum, cu atat mai mult cu cat mie chiar mi-a placut de Savannah, de la prima aparitie in scena. Cu toate ca Elena o sa-mi lipseasca...

Cipryan said...

A fost o super-carte. Chiar daca nu am citit celelalte 2 volume ale seriei sunt familiarizat cu stilul de scris al autoarei, din "FRA". Ca si acolo, Kelley reuseste sa creeze ca un film horror in imaginatia noastra pe toata durata operei. ;)